Vedú všetky cesty do Ríma?

Pekne popoludnie prajem všetkým, ktorí trávia tento deň rovnako oddychovo ako aj ja. Keďže sa celý deň len tak ponevieram, rozhodla som sa prispieť niečím novým na môj prachom zapadnutý blog. :( Áno, v poslednej dobe je pre mňa obzvlášť ťažké nájsť si čas, pripraviť nový článok. No dúfam, že koncom mesiaca sa môj chaoticky život ustáli a budem mať aj voľnejšie chvíle pre moje hobby.

     Tým sa dostávam k tomu, že sa vám chcem pochváliť mojím posledným výletom do Ríma. Za posledný rok sa toho udialo tak veľa, že som nad dovolenkou ani nerozmýšľala. Prekvapil ma môj najmilší chlapček, výletom do Ríma, ktorý som dostala asi za moju neustálu "prívetivosť a pretrvalú spanilosť" :D.. Na naše siedme výročie najkrajšieho vzťahu, aký som si len mohla priať. 
     Ani som sa nenazdala a už sme leteli! Hneď prvý deň sme absolvovali obhliadku pamiatok v réžii skvelej slovenskej sprievodkyne. Vrelo odporúčam nebyť šetrní a zarezervovať si sprievodkyňu. Prešla s nami počas jedného dňa mnoho pamiatok so skvelým výkladom. Síce večer sme boli príjemne zmorení, stálo to za to! Mali sme možnosť vidieť  Vatikán s najkrajším Námestím sv. Petra a  neskutočnou stavbou Baziliky sv. Petra, Anjelský hrad, Panteón, Španielské schody, Forum Romanum  a asi pre nás najkrašiu Fontána di Trevi. Naša sprievodkyňa bola ozaj skvelá, zobrala nás aj na obed, kde nám dala vyskúšať typické jedla a špeciality, ktoré sú obľúbené u Talianov. Kvalitná kávička v skvelej kaviarni, bola tiež jedna z povinných zastávok. Ozaj, ak sa niekto chystáte do Ríma, veľmi rada vám poskytnem kontakt na ňu, ukázala nám pamiatky a kultúru Ríma, ako by tam bola domáca.

     Celý Rím dýcha históriou,bol to nezabudnuteľný zážitok.  Nevedela som, kde sa mám skôr pozerať. Vysoké stromy siahajúce do neba , monumentálne barokové stavby, jednoducho Rím sa musí páčiť každému. Prvý deň zbehol ako voda a následne sme spoznávali Rím už bez sprievodkyne. Druhý deň bol oddychový, prešli sme si dlhú obchodnú ulicu Via del Corso. Nemusíte sa báť, že v Ríme nebudete mať, kde minúť korunky. Táto obchodná ulica sa nám postarala o program. Raňajky pri skvelej káve, výdatné obedy formou pizze a pasty a k tomu pohár vína, to bolo na dennom poriadku. Vedela by som si rýchlo na taký život zvyknúť :) 
     Čo mi trocha prekážalo, bol neustály ruch na uliciach, skutočné veľkomesto ako sa patrí. Otravní pre mňa boli aj pouliční predajcovia, aj keď chápem, že je to ich zárobková činnosť. Častokrát boli až nepríjemne neodbytní. Mali sme počas celého výletu fantastické, vo väčšine slnečné počasie, teda mohli sme sa, ako sa hovorí, špacírovať kade-tade. Naša posledná zastávka pred odletom bolo Koloseum, teda symbol starého Ríma. Neskutočné pre mňa je, že v dobe tak dávnej vedeli vybudovať niečo také...
     Za 5 dní sme toho stihli pomerne dosť a pritom to nebolo programovo natlačené. Užila som si aj relax, aj som sa kultúrne obohatila. Nehovorím, že sme prešli a vyskúšali všetko, ale práve naopak, základy, ktoré boli pre nás najzaujímavejšie, sme videli. Verím tomu, že nás do Ríma ešte niekedy zaveje. A keď tomu tak bude, verím, že sa toho ešte na spoznávanie veľa nájde.















CONVERSATION

4 komentárov:

  1. To jsou nádherné fotečky! V Římě jsem ještě nebyla, ale vypadá famózně, má víc než něco do sebe a cestování miluji, takže doufám, že se do něj brzy podívám :-)!!! Krásný inspirativní článek - tak ať všechny cesty vedou do Říma :-)!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne, jednoznačne ak si milovnička cestovania, Rím sa oplatí vidiet :) !

      Odstrániť
  2. Do Ríma by som sa rada pozrela tento rok, je to krásne mesto :) Fotky máš super :)
    THE NOELA

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem pekne, ak máš možnosť určite choď, Rím je famózny !:)

      Odstrániť

Instagram

Follow Me: